"Srce vjeruje, um ostvaruje!"

Muška sportska gimnastika

Muška sportska gimnastika

Sport u svojem suvremenom obliku se prvo razvio tijekom 19. stoljeća, kada su dva gimnastička sustava bila u sukobu: švedski sustav (uglavnom skupne vježbe slobodnog stila) i njemački sustav (uz pomoć sprava za vježbanje).

Velike dvorane na otvorenom su se počele pojavljivati u Europi tijekom 19 stoljeća, i podsjećale su na avanturistička igrališta na kojima su gospoda imala mogućnost impresionirati svoje dame penjanjem uz uže. Ta aktivnost se smatrala odličnim oblikom discipline od strane vojske, i mnogi od tih vojnih termina i dalje postoje kao što je "marširanje" ili " salutiranje sucima".

Sport u svojem suvremenom obliku se prvo razvio tijekom 19. stoljeća, kada su dvije vrste gimnastike bile u sukobu: švedski sustav (uglavnom skupne vježbe slobodnog stila) i njemački sustav (uz pomoć sprava za vježbanje).

Veliki tereni na otvorenom su se počeli pojavljivati u Europi tijekom 19 stoljeća, i podsjećali su na avanturistička igrališta na kojima su gospoda imali mogućnost impresionirati svoje dame penjanjem uz uže. Ta aktivnost se smatrala odličnim oblikom discipline od strane vojske, i mnogi od tih vojnih termina i dalje postoje kao što je "marširanje" ili " salutiranje sucima".

Međunarodno upravljačko tijelo za Gimnastiku, Međunarodna gimnastička federacija (Fédération Internationale de Gymnastique (FIG)) je osnovana 1881. godine u Liège-i (BEL). Trenutačno postoji 129 federacija koje su povezane sa FIG-om i jedna združena federacija. (31.12.2005).

Natjecateljski program za muškarce sastoji se od 6 izvedbi na 6 sprava: vježbe na tlu, konju sa hvataljkama, karikama, ručama i preći.

Vježbe na tlu se izvode na strunjači veličine 12×12 bez glazbene pratnje. Muške izvedbe su karakterizirane dijelom povezanih elemenata koji pokazuju simultanu snagu, fleksibilnost i ravnotežu. Svaka vježba se sastoji od pokreta koji kombiniraju brojne elemente, kao što su salta, stojevi na rukama i različite rotacije. Izvedba i konfiguracija vježbe mora izražavati osobni talent. Gimnastičar mora koristiti cijelu površinu tla u izvedbi svoje vježbe. Maksimalno dozvoljeno vrijeme trajanja vježbe iznosi 1 minutu i 10 sekundi.

Konj sa hvataljkama visine je 1.15 metara i ima dvije ručke (hvataljke od 12 cm) pričvršćene na tijelo sprave, udaljene jedna od druge od 40-45 cm. Tijekom izvedbe gimnastičar mora koristiti cijelu površinu sprave i pokazati upješnost u cirkularnim i okretima njihanja, okretima noge, pokretima škarica i stoja na rukama.

Karike vise sa strukture na 2.75 metara iznad tla. Izvedbe na karikama uključuju njihove i stojeve na rukama da bi se naglasila snaga mišića. Program se mora završiti akrobatskim saskokom sa sprave.

Preskok zahtijeva čiste i snažne pokrete koji kombiniraju visinu i dužinu uz pomoć jednog ili više okretaja, završavajući sa dobro kontroliranim doskokom. Razine težine skoka određuje težinsku vrijednost preskoka. Ocjenjuje se također položaj tijela tokom skoka i prilikom doskoka. Dozvoljeni zalet za preskok je, 25 metara; visina konja je 135 cm.

Ruče visine 195 cm i 350 cm dugačke, vježba zahtijeva kombinaciju njihova, okrete, stojeva na rukama koji zahtjevaju izuzetnu snagu gimnastičara. Gimnastičar mora koristiti cijelu spravu i pri tome izvoditi elemente na spravi i ispod nje .

Preča je 240 cm široka i 275 cm visoka. U ovoj izvedbi, gimnastičar izvodi povezane i čiste elemente njihanja i pri tome ne smije dodirnuti preću svojim tijelom. Mora pokazati promjene hvata tokom izvedbe, pokrete njihanja prema naprijed i unazad, elemente leta pri kojima pušta i ponovno hvata preću. Saskok sa sprave je važan dio cjelokupne izvedbe i uglavnom je akrobatski element i izgleda spektakularno.